Kuka keksi Hyperledgerin? Hyperledger Origin ja paljon muuta

Haluatko tietää kuka on Hyperledgerin takana tai kuka keksi Hyperledger? Jos teet niin, olet tullut oikeaan paikkaan.

Hyperledgerin tiedetään aina olevan yksi parhaista avoimen lähdekoodin yhteistyöhön perustuvista blockchain-projekteista. Se yhdistää toimet blockchain-tekniikan parantamiseksi. Lisäksi sitä hallinnoi ja isännöi kukaan muu kuin The Linux Foundation.

Joten kuka keksi Hyperledgerin? Onko Brain Behlendorf, Hyperledgerin luomisen takana oleva henkilö? Tässä artikkelissa opitaan Hyperledgerin perustamisesta, Brian Behlendorfin roolista ja siitä, miten hän auttoi muokkaamaan Hyperledgerin tulevaisuutta.

Mutta ennen kuin teemme, katsotaanpa lyhyesti Hyperledger-projekti itse.

Kuka keksi hyperledgerin

Hyperledgerin esittely

Hyperledger on avoimen lähdekoodin yhteistyö eri toimialoilla blockchain-tekniikan parantamiseksi. Linux-säätiö isännöi sitä. Voit nähdä Hyperledgerin sateenvarjoprojektina, joka antaa kehittäjille joukon työkaluja, ohjeita ja puitteita yrityskäyttöisen avoimen lähdekoodin lohkoketjun rakentamiseksi. Nämä työkalut, kehykset ja ohjeet ovat sovellettavissa kaikilla toimialoilla.

Lue lisää Hyperledger 2.0: sta täältä: Hyperledger Fabric 2.0 Next Generation Blockchain.

Jos olet uusi Hyperledger-käyttäjä, tutustu aloittelijan oppaaseen: Hyperledger Tutorial: The Ultimate Guide.

Hyperpelaaja-tavoitteet sisältävät seuraavat

• Tukea liiketapahtumia käyttämällä yritykselle valmiita, avoimen lähdekoodin DLT-kooditukia ja kehyksiä
  • Tarjoa teknisille yhteisöille tapa kehittää estoketjua
  • Kouluta yleisöä blockchain-teknologiamarkkinoiden mahdollisuudesta
  • Tarjoa työkalupakkiyhteyttä kehysten ja alustan avulla yhteisöjen mainostamiseksi
  • Tarjoa neutraalia, yhteisölähtöistä ja avointa infrastruktuuria liiketoiminnan ja teknisen hallinnon avulla.

Jos olet perehtynyt Ethereumiin, voit tutustua vertailuartikkeleihimme saadaksesi paremman kuvan.

• Hyperledger vs Ethereum
  • Hyperledger vs Corda R3 vs Ethereum: Ultimate Guide

Kuka perusti Hyperledgerin?

On hyvin yleistä, että ihmiset ajattelevat, että blockchain-visionääri Brian Behlendorf loi Hyperledgerin. Loppujen lopuksi hän on Hyperledgerin toimitusjohtaja. Hyperledger on kuitenkin enemmän kuin vain keksintö yhden miehen visiosta. Tämän pitäisi osittain vastata kysymykseesi “kuka keksi Hyperledgerin”, mutta alla on sitä enemmän. Tutkitaan

Hyperledger käynnistettiin ensimmäisen kerran vuonna 2016. Projektilla, jota hallinnoi Linux Foundation, on 30 perustajajäsentä. Heidän tavoitteenaan on parantaa ja kehittää blockchain-tekniikkaa ja tehdä siitä helpommin kaikkien ulottuvilla.

Teknisesti, voimme nähdä tämän hajautettuna pääkirjatoimena, jonka tarkoituksena on luoda avoin tekninen hallintorakenne. Tällöin heidän on pakko saada lisää koodijakeluehdotuksia eri kirjoittajilta.

30 perustajajäsentä olivat seuraavat:

• Hitachi
  • Vartioaika
  • Tallettajan luottamus & Clearing Corporation (DTCC)
  • Intel
  • Blockchain
  • NEC
  • Fujitsu Limited

Voit nähdä, että monet suuret organisaatiot ja yritykset tekevät vedonsa Hyperledgeriin. Monet yritykset ja organisaatiot alkoivat tehdä ehdotuksia tekniikan parantamiseksi. Näitä yrityksiä ovat esimerkiksi IBM, Ripple, Digital Asset ja Blockstream.

Tällä hetkellä sillä on yli 100 jäsenyritystä, jotka panostavat maailmanlaajuisen blockchain-vallankumouksen luomiseen ja liiketoimintaprosessien tehokkuuden ja suorituskyvyn parantamiseen..

Tämän pitäisi vastata kysymykseesi “kuka loi Hyperledgerin”.

Tekninen ohjauskomitea (TSC)

Hyperledgerin teknisen ohjauskomitean (TSC) kaikkien teknisten panosten arviointikomitea. Ne koostuvat alan johtavista asiantuntijoista, jotka pystyvät käymään avointa keskustelua ja prosessia täydellisen päätöksenteon varmistamiseksi.

TSC: n keskeinen rooli on valvoa seuraavia:

• Hallitse projektin teknistä suuntaa
  • Valvo työryhmiä
  • Hallitse koodipohjaisia ​​useita maksuja

Lähestymistapana on käyttää avoimen lähdekoodin lähestymistapaa yhtenäisen koodipohjan rakentamiseen.

Sieltä, mistä Hyperledger-nimi tuli?

Digital Asset lahjoittaa Hyperledger-tavaramerkin käyttääkseen sitä blockchain-tekniikan parantamiseksi. He lahjoittivat tavaramerkin Linux-säätiölle. Nimeä käyttää yksinomaan Hyperledger-projektin hallintoneuvosto, ja se vaatii Linux Foundationin hyväksynnän.

Kuka omistaa Hyperledgerin?

Edellä mainitun pitäisi puhdistaa ymmärryksesi Hyperledgeristä. Kaikki nämä voivat kuitenkin olla hämmentäviä, jos haluat yhden vastauksen siihen, kuka omistaa Hyperledgerin. Mutta yksi asia on varma, että Hyperledger on avoimen lähdekoodin yhteistyöaloite, jota hallinnoi Linux Foundation. Ja mielestäni tämä on paras aika oppia lisää Linux-säätiöstä.

Opi tuntemaan Linux Foundation

Linux Foundation -organisaation tavoitteena on tarjota maailman parhaille yrityksille ja kehittäjille rakentaa ekosysteemejä, jotka voivat nopeuttaa kaupallista käyttöönottoa ja teknologian kehittämistä. Niiden tavoitteena on tarjota ratkaisu vaikeimpiin teknologisiin haasteisiin avoimen lähdekoodin yhteisöjen kautta.

Se perustettiin vuonna 2000, ja sieltä he ovat jatkuvasti parantaneet avoimen lähdekoodin teknologisten hankkeiden tilaa saavuttaakseen todellisen potentiaalinsa.

Harvat hämmästyttävät tekniikat, joiden parissa he työskentelevät, sisältävät seuraavat

• Hyökkääjä
  • AGL-alusta
  • Vallankumoukselliset verkot
  • Linux

Jotkut tilastot Linux-säätiöstä ovat seuraavat:

• Kaikkien Linux Foundationin isännöimien projektien (arvioidut) 16B USD: n kehityskustannukset
  • Kolmekymmentäviisi tuhatta tekniikkaa käy vuosittain Linux Foundationin isännöimissä tapahtumissa.
  • Miljoona avoimen lähdekoodin ammattilaista hyödyntää ilmaisia ​​kurssejaan

Ne tarjoavat myös kursseja maksutta eri kehittäjille. Heidän luettelossaan on kursseja erilaisista tekniikoista, mukaan lukien huipputeknologiat, kuten Blockchain. Kaikki kurssit eivät kuitenkaan ole ilmaisia. On ilmaisia ​​kursseja, jotka voit suorittaa ja sitten valita sertifikaatin maksetulla summalla. Muille kursseille maksetaan aloitus, mikä tarkoittaa, että joudut maksamaan etukäteen päästäksesi kurssimateriaaliin.

Tutustu Linux Foundationin viralliseen sivustoon tässä.

Kuka perusti Hyperledger Fabricin?

Nyt kun olemme vastanneet, kuka keksi hyperledgerin, yritetään vastata kuka keksi Hyperldger-kankaan. Hyperledger on sateenvarjoprojekti, joka koostuu useista sen alaisuuteen kuuluvista hankkeista. Yksi näistä projekteista on Hyperledger Fabric.

Olemme myös käsitelleet sitä yksityiskohtaisesti: Hyperledger Fabric Tutorial: Aloitusopas

Hyperledger Fabric on kyse modulaarisesta lohkoketjuarkkitehtuurista, jotta yritykset voivat liittää ja toistaa tarvitsemansa ominaisuudet. Modulaarinen lähestymistapa on tervetullut muotoilu erilaisille teollisuudenaloille ja käyttötapauksille. Se ratkaisee myös yksityisyyden ja suorituskyvyn skaalauksen.

Sama pätee muihin Hyperledger-projekteihin. Ne kaikki kuuluvat Hyperledgerin alle. Hyperledger-jäsenet luovat ehdotuksen ja lähetetään sitten TSC: lle hyväksyttäväksi. Jos se hyväksytään, projekti siirtyy inkubointitilaan, jossa sitä parannetaan jatkuvasti. Jos projekti on nyt julkaisutilassa, projektin tila muutetaan nyt aktiiviseksi. Projektin viimeinen tila on tyhjennetty tai ei-aktiivinen, kun se lopetetaan eikä kukaan toimi sen parissa.

Hyperledger-projekteja on muitakin. Lisätietoja tästä: Hyperledger-projekti: 15 projektia, joista sinun pitäisi tietää

Ehdotukset / sponsorit

Lähin asia, jonka voimme sanoa keksinnölle, ovat ehdotuksen jättäneet ihmiset. Joten käydään läpi kaikki Hyperledger-sateenvarjon projektit.

Hyperledger Besu

• Dan Middleton, Intel
  • Christopher Ferris, IBM
  • Pardha Vishumolakala, DTCC

Kuka on Brian Behlendorf?

Puhuimme paljon asioita Hyperledgeristä ja sen taustasta. Mutta emme keskustelleet blockchain-visionääristä. Hän ei omista Hyperledgeria eikä luonut sitä, mutta hänellä on ratkaiseva rooli sen menestyksessä.

Hän on tällä hetkellä Hyperledgerin toimitusjohtaja. Hänet tunnettiin Apache HTTP -palvelintyössään ja hän oli Apache Groupin perustajajäsen. Hän on myös johtava avoimen lähdekoodin ohjelmistoliike. Hänen aikaisempaan työhönsä kuului myös palveleminen Mozilla-säätiössä.

Brian Behlendorf tunnetaan työstään ja päätöksenteosta. Nimitettyään toimitusjohtajaksi hän käytti nopeasti kokemustaan ​​ja taitojaan määrittääkseen yhteisön strategian. Muutaman kuukauden kuluttua hän julkaisi myös näkemyksensä Hyperledgeristä ja siitä, miten se toimii “liiketoiminnan estoketjun sateenvarjona”.

Hän aloitti uransa vuonna 1193, jolloin hän aloitti työskentelyn ”online-sherpana” Wired Ventures, Ltd.:ssä yhden vuoden ajan. Hänen seuraava työpaikkansa oli HotWiredissä. Seuraavat viisi vuotta hän työskenteli Organic Onlinen johtajana ja perustajana. Sen jälkeen hän sai alan johtajilta paljon huomiota ja tuli kriittisen polun neuvottelukunnan jäseneksi vuonna 1996. Samana aikana hänet nimitettiin myös Apache Software Foundation -säätiön johtajaksi. Tämä oli aika, jolloin hänen työnsä avoimen lähdekoodin yhteisöä kohtaan ylistettiin. Seuraavan vuosikymmenen aikana hän työskenteli merkittävissä organisaatioissa, kuten johtajana ja Maailman talousfoorumin vanhempana neuvonantajana vuosina 2011–2013. Tällä hetkellä hän johtaa kolmea tehtävää, mukaan lukien Mozilla-säätiön hallituksen jäsen, hallituksen jäsen. Electronic Frontier Foundation ja lopulta Hyperledgerin toimitusjohtaja.

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/brianbehlendorf/

Hänen ensimmäinen projektinsa online-musiikkiresurssi ja sähköinen postituslista – SFRaves. Hänen muihin saavutuksiinsa kuuluu MIT Technology Review TR100 -lehden 100 parhaan innovaattorin nimeäminen.

Hän on myös julkaistu kirjailija ja kirjoitti, ”Avoimet lähteet: Äänet avoimen lähdekoodin vallankumouksesta. “

Voit tarkistaa hänen sivustoaan tietää enemmän hänestä.

Sisään Tämä postaus, hän meni eteenpäin ja keskusteli päätöksistään. Yksi tärkeimmistä kohdista, joihin hän keskittyi, on käsite “sateenvarjo”. Tässä viestissä hän myös jakoi keskeisen filosofian Hyperledgerille. Hän keskusteli myös mallista ja hänen seuraavista vaiheistaan.

kuka keksi-hyperkirjan

Lähde: Hyperledger-blogi

Johtopäätös

Tämä johtaa meidät artikkelimme “Kuka keksi Hyperldger” loppuun. Kävimme läpi paljon asioita Hyperledgeristä ja yritimme ymmärtää sen alkuperää. Opimme myös Brian Behlendorfin roolista Hyperledgerin menestyksessä. Se on kasvanut hienosti parin viime vuoden aikana, kun Hyperledger-sateenvarjon alla on ilmoitettu tonnia uusia hankkeita. Joten mitä mieltä olet Hyperledgeristä? Toivomme, että sait vastauksesi kysymykseen “Who Invented Hyperledger”. Kommentoi alla ja kerro siitä meille.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector