Onko Blockchain uusi Internet vai vain villitys?

Blockchain, uusi Internet, on keskustelu, joka kieltäytyy poistumasta, kun otetaan huomioon nousevan teknologian ympärillä vallitseva hype. Vertailu ei ole yllätys, kun otetaan huomioon, että blockchain on osoittautunut enemmän kuin kykeneväksi muuttamaan ihmisten elintapaa ja pystyvän edelleen mullistamaan eri teollisuudenaloja.

Aivan kuten Internet 2000-luvun alussa Blockchain-tekniikka on alkanut herättää kiinnostusta suurten teknologiayritysten sekä rahoituslaitosten ja hallitusten keskuudessa. Vaikka Internetin vaikutus ihmisten elämään on melkein täydellinen, samaa ei voida sanoa blockchain-tekniikasta.

Suuri kysymys on edelleen, onko blockchain uusi Internet? Vaikutus huomioon ottaen sillä on ihmisten elämässä ja eri toimialoilla?

Blockchain Uusi Internet: kuvaus ja tarkoitus

Uuden Internetin blockchain muotoutuu, kun tarkastellaan tarkemmin, mitä nämä kaksi tekniikkaa ovat ja mikä on niiden tarkoitus

Kun on kyse kuvauksesta ja tarkoituksesta, blockchain, kuten Internet, tarjoaa ihmisille helpon tavan saada tietoja sijainnista riippumatta. Vaikka mitä tahansa verkkosivustoilla jaettua tietoa voidaan muuttaa, lohkoketjuun lisätyt tiedot ovat turmeltumattomia.

Internet on maailmanlaajuinen tietokoneiden ja muiden elektronisten laitteiden verkko. Verkko perustuu puhelinlinjoihin, kaapeleihin, satelliitteihin ja langattomiin yhteyksiin elektronisten laitteiden liittämiseksi ympäri maailmaa. Internet antaa ihmisille kaikkialla maailmassa mahdollisuuden käyttää melkein mitä tahansa tietoa ja kommunikoida keskenään sijainnista riippumatta.

Blockchain-tekniikka on uusi Internet

Blockchain on toisaalta digitalisoitu hajautettu julkinen pääkirja. Se voidaan myös kuvitella digitaalisten omaisuuserien ohjelmistoalustaksi. Se koostuu kasvavasta luettelosta tietueita, joita kutsutaan lohkoiksi, linkitettyinä ja suojatuina salauksella, joihin pääsee käsiksi paikasta riippumatta.

Käyttö ja hallinta

Blockchain ja Internet ovat löytäneet suurta käyttöä finanssialalla. Niiden käyttö eroaa kuitenkin siitä, kuka hallitsee kutakin tekniikkaa. Blockchain tässä tapauksessa näyttää olevan parannus Internetiin, koska se antaa ihmisille täydellisen hallinnan, kun on kyse jaetusta tiedosta.

Rahoitusalalla pankit tarjoavat Internetiä tarjotakseen erilaisia ​​pankkipalveluja. He omistavat esimerkiksi palvelimia, joita asiakkaat käyttävät tilien käyttämiseen. Se, että laitokset omistavat ja hallitsevat palvelimia, tarkoittavat, että he ovat aina tietoisia asiakkaan sijainnista aina, kun he pääsevät tileilleen pankkiautomaattien kautta tai tarkistavat saldon ja suorittavat erilaisia ​​tapahtumia verkossa.

Internetin käytön avulla pankit voivat jäädyttää tilit yhdellä napin painalluksella tai muuttaa mitä tahansa palvelimessa ilman asiakkaiden suostumusta.

Blockchain-tekniikka on täysin erilainen tilanne, jossa kukaan henkilö ei ole täydellisessä hallinnassa. Vaikka estoketjut ovat joukko palvelimia, kukaan ei omista tai hallitse palvelimia. Lohkoketjulle suoritettuja tapahtumia ei voida jäljittää mistä ne tulevat tai mihin he ovat menossa.

Toisin kuin pankkien, ei ole mahdollista poimia tietoja lohkoketjussa suoritetuista tapahtumista. Yksi palvelimen kaatuminen ei vaikuta millään tavalla blockchain-käyttöisen verkon toimintaan, koska on olemassa monia muita palvelimia, joilla on tarkat tiedot.

Koko ja soveltamisala

Vaikka Blockchain on uusi Internet, sillä on vielä pitkä tie kuljettavaksi kattavuuden ja käytön laajuuden suhteen.

Internetillä on edut blockchain-tekniikan suhteen, kun on kyse koosta ja sitä käyttävien ihmisten määrästä, osittain siksi, että se on ollut toiminnassa monta vuotta. Internet on universaali, ja yli 3 miljardia ihmistä voi käyttää sitä.

Blockchain puolestaan ​​on markkinarako, joka syntyi vasta vuonna 2008. Ottaen huomioon, että vasta nyt ihmiset alkavat saada käsityksen siitä, mistä on kyse ja mitä se voi tehdä, selitetään sen rajoitettu soveltamisala.

Internetin laajamittainen käyttöönotto liittyy siihen, että sitä on helppo käyttää www: n kaltaisten tekniikoiden ansiosta. Toisaalta lohkoketju ei ole vielä saamassa jalansijaa osittain ihmisten elämässä, koska se kehittyy edelleen universaalina ystävällisenä käyttöliittymänä.

Blockchain Uusi Internet: Johtopäätös

Uuden Internetin blockchain on vertailu, jonka pitäisi edelleen kerätä höyryä, kun otetaan huomioon molempien yhtäläisyydet, koska ne vaikuttavat edelleen ihmisten elämäntapaan. Blockchain-tekniikan ei odoteta millään tavalla tuhoavan Internetiä, vaan täydentävän sitä sen sijaan, että ihmisten on helppo tehdä erilaisia ​​toimintoja verkossa.

Mike Owergreen Administrator
Sorry! The Author has not filled his profile.
follow me
Like this post? Please share to your friends:
Adblock
detector